چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

هرگز حضورِ حاضرِ غایب شنیده ای؟!
من در میانِ جمع و دلم جای دیگر است،...
سعدی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

"آنکس که با شور باخته است، به اندازه ی کسی که شورش را باخته است، نباخته است،..."

کی یر کگارد

خودم نوشت:

شکست های همراه با اقتدار را به پیروزی های حقیرانه ترجیح میدهم،...

  • امیرحا فظ

*. برایم نوشت:

I really understand your situation but you need to read more and more and put more efforts on it

**. مولوی نوشت:

دوست دارد یار این آشفتگی        کوشش بیهوده به از خفتگی

اندرین ره می‌تراش و می‌خراش        تا دم آخر دمی فارغ مباش

  • امیرحا فظ

زندگی همینه دیگه، -همه چی- دست ما نیست. هر چی هم که خدا تا الان داده از روی لطف و کَرَمش بوده. از سرم هم خیلی زیاد بوده،...

  • امیرحا فظ

*.ابلهانه است اگر بخواهیم این دنیا را جدی بگیریم.

**.تنها کاری که از دستمان برمی آید همین است که در قابلمه را برداریم و از شنیدن صدای قُل قُلِ آبگوشت لذت ببریم.

***. موسیقی فیلم علفزار گریان- ساخته النی کاریندرو

  • امیرحا فظ

You have to embrace the mystery of the universe to stay sane.

Rebecca Miller

*: نقشه مگی (Maggie's Plan)ٰ، ربکا میلر، سینمای آمریکا، 2015.

  • امیرحا فظ

برای خیلی از آدم ها معنای زیبایی شبیه بودن است به عروسک های باربی یا هنرپیشه ها و بازیگرهای معروف. چرا من شبیه به گلزار یا آرنولد نیستم؟! راستی چرا همه ی ما گلزار رو زیبا میبینیم ولی از چهره بعضی افراد خوشمان نمی آید؟ بر خلاف تصور اکثر افرادی که در این باره با آنها صحبت کرده ام، به نظر من زیبایی ظاهری افراد فقط یکی از جنبه های زیبایی است که می تواند مورد تحسین واقع شود، و زیبا بودن ارتباط کمی با مشخصات فیزیکی و ظاهری آدم ها دارد.
می توانیم به این فکر کنیم که شخصیت، اخلاق  و منش، طرز نگاه انسان به زندگی و خیلی از جنبه های دیگر از وجود آدمی در زیبایی به نظر رسیدن فرد تاثیر گذار هستند. میخواهم این را بگویم که زیبایی بیشتر از اینکه به ظاهر ما ربط داشته باشد چیزی است که از درون ما نشات میگیرد. مطمئنا زیبایی درون در آراستگی و زیبایی بیرونی آدم ها تاثیرگذار خواهد بود. 
کار دائم و همیشگی رسانه ها این است که به ما القا کنند که باید فلان شکل را داشته باشیم تا زیبا به نظر برسیم. مطمئنم که نمیشه جلوی فعالیت میلیون دلاری رسانه ها رو گرفت.به قول خانم لوییس هی، هر وقت تونستیم توی آینه نگاه کنیم و از صمیم دل به خودمان بگیم که تو زیبایی و من تو را دوست دارم، به نظرم آن وقت است که معنای زیبایی را فهمیده ایم. خداروشکر من خودم این کار را از حدود یک سال پیش انجام دادم و واقعا حس خیلی خوبی نسبت به خودم دارم. شرطی شده ام به اینکه وقتی کسی جایی از من عکسی میگیرد، ناخودآگاه به خودم بگویم که زیبا هستم و خودم را دوست دارم. اینجوریست که حالا وقتی به عکسها نگاه میکنم، همه شان را دوست دارم. این احساس ناشی از این است که من واقعا خودم را دوست دارم،..
*. این سخنرانی از استاد ملکیان در مورد تفاوت زیبایی و ملاحت انگیزه من بود برای نوشتن این یادداشت.
 

 

 

 

  • امیرحا فظ

من لاتاری ثبت نام نکرده و هیچوقت ثبت نام نمیکنم. نه اینکه از اوضاع و احوال و شرایطی که در آن زندگی می کنم کاملا راضی باشم و بگویم همه چیز گل و بلبل است. مشکلات وجود دارند ولی پاک کردن صورت مسئله هم کار اشتباهی است. زندگی در آمریکا شوخی نیست. معنی کار کردن در آمریکا و کار کردن در مملکت نفت خیز ما فرق میکند. تصمیم گرفتن (همراه با عجله) برای مهاجرت و کلا جوگیر بودن برای اینکه به هر قیمتی از کشورمان فرار کنیم، کار اشتباه و بچه گانه ای است. میلان کوندرا جایی در نوشته هایش گفته بود: "هیچ آدم خوشبختی سرزمینش را ترک نمی کند." و خوشبختی چیزی است که در دنیای درونمان باید به دنبالش باشیم.

  • امیرحا فظ