چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

هرگز حضورِ حاضرِ غایب شنیده ای؟!
من در میانِ جمع و دلم جای دیگر است،...
سعدی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

چند ماه است که درگیرم. با خودم و با استاد راهنمایم. توی این مدت با اینکه حواسم به خودم جمع بوده، تقریبا سه کیلو وزن کم کرده ام. هر روز از صبح تا شب مقاله میخوانم و فکر میکنم و یادداشت میکنم و پاک میکنم. انگار عادت کرده ام به این کار. حالا که به طور کلی موضوع پایان نامه ام را فهمیده ام، ترس برم داشته است. از پسش بر می آیم؟ نمیدانم. کاش میتوانستم به این بیت از مولانا ایمان بیاورم،...

تو مگو ما را بدان شه بار نیست/ با کریمان کارها دشوار نیست،...

  • امیرحا فظ
- ما فقط جسم هستیم.
- ما فقط روح هستیم.
- ما جسمی هستیم که به آن روح داده شده است.
- ما روحی هستیم که به آن جسم داده شده است.
فکر میکنم هر آدمی ناگزیر هست که توی زندگیش یکی از این گزینه ها رو انتخاب کنه. خیلی فرق میکنه که ما کدام گزینه را انتخاب کنیم. من در حال حاضر به گزینه آخر اعتقاد دارم. البته به این هم باور دارم که ما باید در ابتدا به جسم و تامین نیازهاش بپردازیم تا بتونیم به روح برسیم.
  • امیرحا فظ

متاسفم برای همه ی افرادی که در تجارت کثیف کنکور نقش دارند. متاسفم برای کسانی که به قیمت سخت تر شدن هر ساله کنکور و رقابت بچه های معصومی که هیچ درک درستی نسبت به زندگی ندارند، کتابخانه و مدرسه میسازند، بورسیه میکنند و وقف عام میکنند و برای خودشان وجهه میسازند، تا مالیات ندهند، تا هر چه بیشتر چپاول کنند، پدر و مادرهایی را که در تامین نیازهای اولیه فرزندان عزیزشان مانده اند. امیدوارم زلزله بیاید و زمین خودشان و ساختمان های چند طبقه شان را ببلعد. متاسفم که در کشوری زندگی میکنیم که رانت ها و لابی ها اجازه نمیدهند که این تجارت کثیف خاتمه یابد.

خدایا! دردم را کجا ببرم؟ کی میخواهیم بفهمیم که ملاک برتری آدم ها این نیست که چهار تست را بیشتر بزنند و فلان رتبه را بدست بیاورند. نمیفهمم، چرا در مدرسه هایمان هیچ نشانی از انسانیت و اخلاق وجود ندارد؟ داریم  به کجا میرویم؟

  • امیرحا فظ