چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

هرگز حضورِ حاضرِ غایب شنیده ای؟!
من در میانِ جمع و دلم جای دیگر است،...
سعدی

تجارت کثیف کنکور

جمعه, ۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ب.ظ

متاسفم برای همه ی افرادی که در تجارت کثیف کنکور نقش دارند. متاسفم برای کسانی که به قیمت سخت تر شدن هر ساله کنکور و رقابت بچه های معصومی که هیچ درک درستی نسبت به زندگی ندارند، کتابخانه و مدرسه میسازند، بورسیه میکنند و وقف عام میکنند و برای خودشان وجهه میسازند، تا مالیات ندهند، تا هر چه بیشتر چپاول کنند، پدر و مادرهایی را که در تامین نیازهای اولیه فرزندان عزیزشان مانده اند. امیدوارم زلزله بیاید و زمین خودشان و ساختمان های چند طبقه شان را ببلعد. متاسفم که در کشوری زندگی میکنیم که رانت ها و لابی ها اجازه نمیدهند که این تجارت کثیف خاتمه یابد.

خدایا! دردم را کجا ببرم؟ کی میخواهیم بفهمیم که ملاک برتری آدم ها این نیست که چهار تست را بیشتر بزنند و فلان رتبه را بدست بیاورند. نمیفهمم، چرا در مدرسه هایمان هیچ نشانی از انسانیت و اخلاق وجود ندارد؟ داریم  به کجا میرویم؟

  • ۹۵/۰۷/۰۲
  • امیرحا فظ

نظرات (۶)

  • فاطیما کیان
  • منی که امسال یک خواهر پشت کنکوری دارم میفهمم این پست و دردش یعنی چه ...
    و تجارت کثیف انتخاب رشته ...
  • فرزانه شین
  • کلمه به کلمه و خط به خط این نوشته حرف دلم بود....روزی که دانشگاه قبول شدم انقدر بیزار بودم از این سیستم بی معنای کنکور که عهد کردم هیچ وقت به عنوان معلم و مشاور و...وارد این سیستم نشم
    کنکور نقش خیلی مهمی تو زندگی افراد طبقه متوسط جامعه داره.مسیر زندگیشون رو معلوم میکنه.کسی رو می شناسم که وضع مالیه خوبی ندارن و برای این که بچشون پزشکی قبول شه 30 میلیون هزینه کردن و اون قبول نشد...
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • اه اون تشکیلات مزخرف رو که یادم میاد
    کتابای تست افتضاح که به زور میچپوندن بهمون
    محبت الکی پشتیبان
    و دعواهاش سر جابه جایی تراز
    حالم بهم میخوره

    به امید نابودی مافیاهای کنکور که حرف آخر گنده ترین شونه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی