چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

...،در ره دل، چه لطیف است سفر

چیز دیگر

هرگز حضورِ حاضرِ غایب شنیده ای؟!
من در میانِ جمع و دلم جای دیگر است،...
سعدی

در مورد خود را دوست داشتن،...

يكشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ

برای خیلی از آدم ها معنای زیبایی شبیه بودن است به عروسک های باربی یا هنرپیشه ها و بازیگرهای معروف. چرا من شبیه به گلزار یا آرنولد نیستم؟! راستی چرا همه ی ما گلزار رو زیبا میبینیم ولی از چهره بعضی افراد خوشمان نمی آید؟ بر خلاف تصور اکثر افرادی که در این باره با آنها صحبت کرده ام، به نظر من زیبایی ظاهری افراد فقط یکی از جنبه های زیبایی است که می تواند مورد تحسین واقع شود، و زیبا بودن ارتباط کمی با مشخصات فیزیکی و ظاهری آدم ها دارد.
می توانیم به این فکر کنیم که شخصیت، اخلاق  و منش، طرز نگاه انسان به زندگی و خیلی از جنبه های دیگر از وجود آدمی در زیبایی به نظر رسیدن فرد تاثیر گذار هستند. میخواهم این را بگویم که زیبایی بیشتر از اینکه به ظاهر ما ربط داشته باشد چیزی است که از درون ما نشات میگیرد. مطمئنا زیبایی درون در آراستگی و زیبایی بیرونی آدم ها تاثیرگذار خواهد بود. 
کار دائم و همیشگی رسانه ها این است که به ما القا کنند که باید فلان شکل را داشته باشیم تا زیبا به نظر برسیم. مطمئنم که نمیشه جلوی فعالیت میلیون دلاری رسانه ها رو گرفت.به قول خانم لوییس هی، هر وقت تونستیم توی آینه نگاه کنیم و از صمیم دل به خودمان بگیم که تو زیبایی و من تو را دوست دارم، به نظرم آن وقت است که معنای زیبایی را فهمیده ایم. خداروشکر من خودم این کار را از حدود یک سال پیش انجام دادم و واقعا حس خیلی خوبی نسبت به خودم دارم. شرطی شده ام به اینکه وقتی کسی جایی از من عکسی میگیرد، ناخودآگاه به خودم بگویم که زیبا هستم و خودم را دوست دارم. اینجوریست که حالا وقتی به عکسها نگاه میکنم، همه شان را دوست دارم. این احساس ناشی از این است که من واقعا خودم را دوست دارم،..
*. این سخنرانی از استاد ملکیان در مورد تفاوت زیبایی و ملاحت انگیزه من بود برای نوشتن این یادداشت.
 

 

 

 

  • ۹۵/۰۸/۰۹
  • امیرحا فظ

عشق

مصطفی ملکیان

چیزهای کوچک

نظرات (۳)

"راستی چرا همه ی ما گلزار رو زیبا می‌بینیم" خب یا من جزو همه‌ی ما به حساب نمی‌یام یا اینکه این جمله غلطه :دی
نمی‌گم زشته ها! ولی همیشه از این که برای زیبایی (همون جمال یا حسن) ایشون رو مثال می‌زنن تعجب کرده‌م
پاسخ:
مطمئنا این جمله غلطه،...
معنای زیبایی خیلی غلطه در دنیای امروز.
همونطور که معنای خوشبختی، آرامش، عشق و حتی موفقیت تغییر کرده. بنظرم زیبایی به طرف مقابلمون ربط نداره به دید و فهم مایی که داریم میبینیمش ربط داره.
فک می کنم خیلی از ماها سر این قضیه درگیر هستیم و چه قد خوبه که این قضیه واسه شما حل شده ست. به هر حال وقتی با داستان هایی مثل سفید برفی و زیبای خغته بزرگ میشی این تصور نهادینه میشه که زیبایی مهمترین ویژگی و اگه زیبا ظاهری باشی واسه رسیدن به خوشبختی حتی لازم نیست کاری انجام بدی.پیشنهاد می کنم این رو ببینید.
https://www.ted.com/talks/cameron_russell_looks_aren_t_everything_believe_me_i_m_a_model
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی